LINKKI: Kriittisiä arviota bolivaarisesta vallankumousprosessista (2)

Posted: 21.8.09 in +Venezuela

”Elän tässä maassa ollakseni kriittinen. Minä en tiedä, tiedättekö te kaikki, että haastatellessani presidentti Chávezia ”Kansan mies”-kirjaani varten, huomioin tapani mukaan haastatteluita varten kysymyksiä, jotka pulppusivat kyseenalaistuksista ja vasemmistokritiikistä ja vielä enemmänkin. Minulla oli tuolloin mahdollisuus ilmaista kansalta ja älymystöltä kokoamaani kritiikkiä. Niinpä presidentti tokaisikin minulle: ”Haluan sinun tulevan mukaamme, koska minä haluan puolelleni kriittisiä ihmisiä…” Mitä minä tarkoitan tällä? Sitä että hän haluaa ottaa vastaan kritiikkiä. Mitä minä olen tehnyt kaikki nämä vuodet? Olen lähettänyt hänelle papereita. Te kaikki tiedätte, että presidentti ei ole sellainen henkilö, joka työskentelee neuvonantajaporukan kanssa. Nähtävästi olen neuvonantaja, mutta tosiasiassa en ole sitä. Minä vain toimitan hänelle papereita. Kuka tietää lukeeko hän edes niitä ja huomioiko hän niitä?”

Hands Off Venezuela -blogi jatkaa kriittisiä arvioita bolivaarisesta vallankumousprosessista. Tällä kertaa äänen pääsee chileläinen psykologi, toimittaja ja kirjailija Marta Harnecker.

Lue koko artikkeli: http://hanskatirti.blogspot.com/2009/08/kriittisia-arvioita-bolivaarisesta_19.html

Kommentointi on suljettu.